Tämä salaatti on hienon näköinen ja raikkaan makuinen. Lisäksi se oli kohtuullisen helppo valmistaa. Tämä sopii vaikka mihin ruokaan lisukkeeksi!
Est. 2009
“Kaloreita ei kannata tuhlata sellaiseen mistä ei tykkää.”
- isoisäni
Tämä salaatti on hienon näköinen ja raikkaan makuinen. Lisäksi se oli kohtuullisen helppo valmistaa. Tämä sopii vaikka mihin ruokaan lisukkeeksi!
Tein serkkutytölle tällaisen browniepurkin synttärilahjaksi. Viivi täytti 11 v. eikä minulla ole haisuakaan mistä sen ikäiset leidit tykkää. Leipomisesta kuitenkin kai kaikki tykkää ja ainakin herkuista joten päätin ettei tämä voi mennä pahasti pieleen.
Päätimme tehdä poikkeuksen sääntöön ja käydä välillä muissakin kahviloissa kuin kestosuosikissamme Café Salissa Raumalla. Päädyimme Rosmariiniin joka vaikutti ulkoa päin kovinkin lupaavalta. Sisään astuessa kuitenkin tuli jo vähän sellainen olo, että... no.. katsotaan...
Tähän herkkupannariin voi upottaa ylijääneet mannapuurot tai valmistaa ihan vartavasten oman satsin puuroa. Pannarista tulee kyllä hyvää, mutta oma lempparini pannareissa on kyllä edelleen käyttämäni Kirsti-tädin pannari, joka on siis isäni tädin perintöä.
Tästä piirakasta tuli superhyvää! Kuten tapana on, ovat mitat sinne päin, sillä maestro ei ruuanlaiton ohessa ehdi pitää kirjaa mitoista ja minä olen sitten parhaani mukaan laittanut mittoja kuten olettaisin niiden olevan. Näillä aineksilla pääsee kuitenkin jo pitkälle eikä piirakka voi epäonnistua.
Näitä ei tulisi sekoittaa perinteisiin kauralastuihin, mutta ovat siis hyvä, terveellisempi vaihtoehto niille. Ohjeessa ei ole lainkaan sokeria, ainoastaan luontaisena makeuttajana käytettyä hunajaa.
Meillä on varmasti jokaisella tunteita joista mieluiten pääsisimme eroon. Olen törmännyt EFT:hen käsitellessäni erinäisiä tunteita ja tekniikka on minusta vähintäänkin kiehtova. Nimitys on siis EFT - Emotional Freedom Technique eli suomeksi tunteiden vapauttamistekniikka tai vapaiden tunteiden tekniikka.
Tämä oli oikein maukas keitto ja nätti tarjoiltava lisukkeineen, mutta ei maultaan ollut aivan yhtä hieno kuin vähän aikaa sitten kokeilussa ollut "paras-ikinä-punajuurikeitto". Keitto on kuitenkin ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ja ihana syysruoka!
Gurmee.netissä kelluu TNS Gallupin kysely, mitä ihm? Vastaus kysymykseen on, että tuo kelluva kyselylappunen näkyy jokaiselle lukijalleni kerran, kun olet klikannut Kyllä tai Ei, katoaa tuo kysely näkyvistä. Syy siihen, että tuo kysely blogissani näkyy selittyy puolestaan sillä, että lokakuussa blogimaailmaan syntyy uusi jännittävä Inspiration-konsepti ja Gurmee.net on kutsuttu mukaan!
Minun äiti otti ja pyöräytti tällaisen kermaisen pehmeän, savuisen bataattikeiton. Aika toimiva juttu tuo bataatti ja savunmaku. Suosittelen kokeilemaan.
Tässäpä nätin ja maukkaan hasselpähkinämoussen ohje. Jälkiruoka ei ole ällömakea ja sopii varmasti moneen makuun.
Tätä ohjetta siskoni hehkutti joka suuntaan nimikkeellä "mustikkarättänä".
Minulle jooga oli vuosia jokapäiväinen ”harrastus”. Oikeasti se oli osa minun tapaani elää, mutta jossain vaiheessa, jostain käsittämättömästä syystä se unohtui. Olen lähtenyt uudelleen hakemaan tuota ihanaa osaa takaisin elämääni ja käynyt myös kokeilemassa itselleni uusia joogamuotoja.
Perinteisen makuinen puolukkavispipuuro riisijauhoihin valmistettuna, gluteenittomana versiona.
Minun on jo hyvän aikaa pitänyt lisätä yksi tällainen summittainen ohje tänne blogiin. Aina kun ei ole ohjekirjoja tai reseptejä mukana - kuten vaikka mökillä - ja silti voi yhtäkkiä inspiraatio iskeä kun lenkkipolun varresta on löytänyt mansikka- tai mustikkakätkön.
Äiti teki mielettömän hyviä kuharullia ja minä valmistin juuressalaatin niiden kylkeen. Juuressalaatti oli ihan ok, mutta nuo rullat... ah... Niin hyviä ja tuota kastiketta ei vaan saa unohtaa niiden lisukkeista!
Kesä on fantastista aikaa kun kaikkialta luonnosta löytyy ihania herkkuja. Yksi kesän parhaista jälkkäreistä on marjarahka. Yksinkertainen, mutta kaunis marjarahka syntyy näistä yksinkertaisista aineksista ja pienellä vaivalla.
Tässä ohjeessa on hieman tavallista enemmän tekemistä piiraaksi, mutta tämä on ehdottomasti vaivan arvoinen! Paras puolukkapiirakka jota olen koskaan tehnyt tai maistanut. Missään.
Tästä tulee kermainen ja herkullinen keitto, vaikka ainekset itse keitossa ovatkin todella yksinkertaiset. Ruohosipulikreemi ja pekoniströsselit kruunaavat tämän keiton maun sekä ulkonäön.