All in Ruoka

Gloria Blog Awards 2012

Eilen järjestettiin ensimmäinen Gloria Blog Awards. Gurmee ei nyt ihan yltänyt short listille, mutta hienohan tuonne oli päästä seuraamaan oikeasti hienojen blogien palkitsemista. Olin teiltä ihanilta lukijoilta saanut siis sen verran ääniä ohi listan, että kutsu kinkereihin tuli postissa :)

Ihanat omenasoseet

Olen tässä syksyn mittaan keitellyt omenasosetta. Saimme ensin kassillisen omenoita tädiltäni, sitten vielä bonuksena pari kassillista naapureiltamme. Ihan mahtavaa! Keittelin muutaman satsin hillosokeripaketin ohjeen mukaan. Todella helppoa ja lopputulos oli todella onnistunut, toisin kuin pari vuotta sitten tekemämme ensimmäinen kokeilu.

Tiramisu

Minusta Tiramisu on ihan mieletön herkku, mutta tiedän etteivät mokkaiset jälkkärit ole kaikkien mieleen. Tämä on tähän mennessä paras itsetehdyn tiramisun ohje jonka olen löytänyt.

Brownie purkissa

Tein serkkutytölle tällaisen browniepurkin synttärilahjaksi. Viivi täytti 11 v. eikä minulla ole haisuakaan mistä sen ikäiset leidit tykkää. Leipomisesta kuitenkin kai kaikki tykkää ja ainakin herkuista joten päätin ettei tämä voi mennä pahasti pieleen.

Rosmariini, Vanha Rauma

Päätimme tehdä poikkeuksen sääntöön ja käydä välillä muissakin kahviloissa kuin kestosuosikissamme Café Salissa Raumalla. Päädyimme Rosmariiniin joka vaikutti ulkoa päin kovinkin lupaavalta. Sisään astuessa kuitenkin tuli jo vähän sellainen olo, että... no.. katsotaan...

Kallen suppilovahveropiirakka

Tästä piirakasta tuli superhyvää! Kuten tapana on, ovat mitat sinne päin, sillä maestro ei ruuanlaiton ohessa ehdi pitää kirjaa mitoista ja minä olen sitten parhaani mukaan laittanut mittoja kuten olettaisin niiden olevan. Näillä aineksilla pääsee kuitenkin jo pitkälle eikä piirakka voi epäonnistua.

Kaurakeksit

Näitä ei tulisi sekoittaa perinteisiin kauralastuihin, mutta ovat siis hyvä, terveellisempi vaihtoehto niille. Ohjeessa ei ole lainkaan sokeria, ainoastaan luontaisena makeuttajana käytettyä hunajaa.

Summittainen mustikkapiirakka

Minun on jo hyvän aikaa pitänyt lisätä yksi tällainen summittainen ohje tänne blogiin. Aina kun ei ole ohjekirjoja tai reseptejä mukana - kuten vaikka mökillä - ja silti voi yhtäkkiä inspiraatio iskeä kun lenkkipolun varresta on löytänyt mansikka- tai mustikkakätkön.