Kokko, Helsinki

Kävin hiljattain tutustumassa jälleen (itselleni) uuteen ihanaan kahvilaan Helsingissä ystäväni Karoliinan kanssa. Käytän nyt paikasta yksinkertaisuuden vuoksi nimitystä kahvila, mutta oikeasti paikka on kahvila, teehuone, raakakakkutaivas ja smoothiebaari kaikki yhdessä paketissa.

Porkkana-inkiväärisosekeitto

Inkivääri on yksi ehdottomista suosikeistani ja sopii erinomaisesti porkkanan kanssa yhteen. Inkiväärin lisäksi keitosta löytyy kurkumaa joka, kuten inkivääri, on tulehdusta madaltava. Kurkuma saa lisäpotkua niin maun kuin terveyshyötyjen kannalta mustapippurista.

ROK on!

ROK on kotiäidin ja kahvinystävän unelma. Hiljainen ja kaunis ja ennen kaikkea, tekee hyvää kahvia ja helposti!Kuten minkä tahansa kahvilaitteen kanssa, kahvin tuoreus on avainasemassa hyvää kahvia valmistaessa.

Itsetehty kanaliemi

Kanalientä itse valmistamalla kanat tulee käytettyä kutakuinkin kokonaan, lähinnä luut ja nahka jäävät jäljelle, mutta niistäkin on saatu uutettua tärkeimmät liemeen. En ole koskaan ennen kanaliemi kokeilujani onnistunut valmistamaan niin mureaa ja mehukasta kanaa kuin tällä tavoin saa. Niin ihanan vaivatonta ja hyvää!

Quinoa-kukkakaalisalaatti

Tykkään ruokaisista salaateista joita voi syödä ihan pääruokana ja tässä salaatissa yhdistyivät maut ja tekstuurit oikein kivasti yhteen eikä salaatin valmistuksessakaan ollut liikaa hommaa. Quinoa maistui muuten tällä tapaa valmistettuna todella hyvältä - täytyy käyttää samaa valmistusmetodia toistekin.

En ole paljoa täällä Gurmeen puolella kirjoittanut ruokavalioista, ainakaan viime aikoina. Itselläni on takana enemmän ja vähemmän onnistuneita kokeiluita eri ruokavalioiden kanssa, mutta jokainen kokeilu on oikeastaan johtanut vähän samaan paikkaan ja päätelmään: terveellinen ruoka ja ruokatottumukset eivät oikeasti voi olla niin vaikea asia.